|
Araştırmaya katılanların yarısına öğün
sonlarında 5 çay kaşığı zeytinyağı, diğerlerineyse 8
adet ceviz verildi. Yapılan testler, hem zeytinyağı hem
de cevizin yağlı besinlerin damara verdiği zararı
azalttığını gösterdi.
Araştırma ayrıca cevizin damarların esnekliğini de
koruduğunu ortaya koydu. Cevizin bu özelliğiyle, damar
sağlığı için zeytinyağından da faydalı olduğu
vurgulandı.
Yağlı besinlerin yol açtığı damar sertliği, felç ve kalp
hastalıklarının temel nedenleri arasında gösteriliyor.
ÇAY KALP SAĞLIĞI İÇİN DE FAYDALI
İki farklı ülkede gerçekleştirilen iki çalışma çayın kalp krizini
önlemede son derece faydalı olduğunu ve kalp krizi
geçirenlerde de koruyucu etki gösterdiğini ortaya koydu.
Kalp krizinden sonra üç buçuk yıl gözlenen orta
derecede (haftada 14 bardak) çay tüketen deneklerde, çay
içmeyen deneklere göre ölüm riskinin yüzde 28 oranında
azaldığı belirlendi. Fazla miktarda (haftada 14
bardaktan fazla) çay tüketen deneklerde ise bu oran
yüzde 44 olarak tespit edildi. Uzmanlar, siyah çayın
kalp hastalarında damarların rahatlamasını sağladığını
ve kanda pıhtı oluşmasını önlediğini belirtti.
Konuyla ilgili araştırma, 1900 denek üzerinde Beth
Israel Tıp Merkezi nde yapıldı. Kalp hastalıkları
riskini azaltabildiği belirtilen antikanserojen
falavonoids maddesi, siyah çayın yanı sıra yeşil çay,
elma, soğan ve borklide de bol miktarda bulunuyor.
Flavonoids maddesinin, LDL kolesterolünün okside
olmasını önlediği de vurgulandı.
Amerikan Harvard Ünversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr.
Kenneth Mukamal, özellikle yeşil ve siyah çayın
aromasında kalp hastalıklarını önleyici zengin
antioksidanların bulunduğunu söyledi.
Mukamal, kalp kirizi geçiren bin 900 hasta üzerinde 1
yıl süren araştırmalarında, haftada ortalama iki fincan
çay içenlerde, içmeyenlere oranla ikinci bir kalp krizi
riskinin yüzde 28 daha az olduğunu saptadıklarını
kaydetti.
|